Saturday, March 26, 2011

                    muhammad adam danish....permata mama & papa
 ermm...tuk entry ni sporty nak cite pasal danish ni jer....ni danish baru beberapa hari tengok tu kecil jer dia.besar kepala sporty jek....masa ni jugak sporty masih berpantang....danish keluar dengan seberat 2.8kg...ermm semua orang yang datang jenguk sporty cakap..2.8kg tu adalah berat standard baby...makna yer kot ok ler tu...tak ringan sangat dan tak berat sangat....bila direnung danish ni.. hilang rasa sakit bersalin....tapi danish kena kuning tinggi jugak...tengok sampai tak terbuka mata dia.

 aik...tgk danish ni...kalau pasal ambik gambar cepat jer...tengok kat kamera...masa ni danish baru...dalam 6,7,8..bulan cam tu la...sporty pun dah lupa...sebab danish ni sentiasa membesar...kalau dia deman...memang teruk tapi tetap badan dia maintain...gitu...tetap ...semangat ...jer....danish ni aktif...sangat...tak leh duk diam..deman ker aper ker...tetap aktif..dan boleh bermain...kalau dia tak bangun main tak makan tu teruk sangat lah tu.

mengenai saiz baju...dari 0-3 bulan sekejap jer boleh dipakai...bulan seterusnyer kena cari yang lain lah...6-12..berat badan sentiasa memuaskan tak der masalah bila pergi klinik...doktor pun tak pernah nak komen pasal berat...cuma..pemakanan dia perlu dijaga lebih....sebab danish alahan..pada susu lembu masa ni semua..kena ada soya...susu...pakai similac tapi...xtahan or...so sporty pakai susu snow sampai ke umur danish ni setahun....makanan harian...nestum yang soya punyer.....apabila umur danish genap setahun...susu dan pemakanan dah boleh ditukar....kerana dah tak alahan lagi..

 alamak, pic ni xleh nak rotate...sori lah ya..masa ni danish deman..nak tumbuh gigi tengok tu dah dua batang gigi...kat bawah..cian dia...anak mama..ni deman..sampai merah muka dia...tapi masa ni merenget yer lebih hihihi.

ahaks....tengok ni danish tak sabar nak bergambar...bergaya jer...dia punyer posing...sampai ditarik-tariknyer baju mama dia ni...ajak...join dia punyer..posing...hhahahaha....bila dikenang balik...di ingat balik kejap jer anak teruna sporty ni membesar.....now, dah 2 tahun...banyak lagi ni cabaran membesarkan danish ni...justeru itu,yang mana bakal bergelar ibu...tabah...dan sabar dalam membesar anak-anak..kerana anak ni adalah amanah Allah tuk kita membesar dan mendidik...mengikut acuan yang kita mahu....sporty...lebih mengajar anak..disiplin...dan tegas...tegas dalam semua benda..disiplin...dalam bab...mengajar..mendidik supaya besar nanti...menjadi anak yang soleh...disiplin..pula.untuk waktu..masa,juga kehidupan dia akan datang, tegas dalam membuat sesuatu keputusan.semua itu..berbalik pada didikan yang kita berikan.
 

No comments:

Post a Comment