Daisypath Anniversary tickers

Sunday, February 27, 2011

                                    impian miliki zuriat

 ermmm.....impian miliki zuriat....alamaknya semua pasangan yang sudah berumah tangga...impian untuk mendapat zuriat itu adalah semestinya....namun ada yang bernasib baik setelah berumah tangga...terus.dapat..tetapi bagi yang kurang bernasib baik atau belum ada rezeki...terpaksa berusaha lebih untuk mendapatkannya. untuk pengetahuan kekawan blogger...aku lebih minat membaca...so majalah yang sentiasa menjadi tatapan aku setiap bulan...adalah pa&ma..dan juga mingguan wanita...yang sentiasa padat dengan pelbagai info menarik....oleh itu aku mahu kongsi dengan korang semua................

langkah-langkah rawatan kesuburan:
  1. melakukan hubungan seks pada waktu paling subur untuk meningkatkan kebarangkalian mengandung.
  2. pengambilan ubat kesuburan clomiphene dan gonadotropins antara langkah awal melakukan sebelum mencuba rawatan lain yang lebih canggih.
  3. pembedahan minor bagi masalah seperti tiub fallopio wanita yang tersekat atau membuang cyst.
  4. IUI (artificial insemination@permainan berhadas)IUI ialah kaedah membantu sperma suami untuk sampai kepada telur. ini kerana suami mempunyai kuantiti sperma yang rendah dan lemah.
  5. ART(assisted reproductive technology)ART ialah teknologi bantuan reproduktif. jika anda dan pasangan berhadapan dengan masalah bilangan sperma kurang, tiub fallopio tersumbat atau langkah-langkah yang dinyatakan terlebih dulu gagal,kaedah yang lebih berteknologi dan mahal seperti In Vitro Fertilization (IVF)....atau pelbagai kaedah lagi akan disarankan oleh doktor sakit puan.


No comments:

Post a Comment